עוז דלתות כניסה מעוצבות | דלתות פלדה | דלתות אש
שירות אספקה והתקנת דלתות פלדה ודלתות אש
באזור תל אביב והמרכז, השרון, 
חיפה והצפון

עגלת קניות | עוז דלתותלחץ לצפייה בהזמנה 


שיקום דלתות אש שיקום דלתות אש
   
דלתות במבצע דלתות במבצע
   
דלתות כניסה דלתות כניסה
   
דלתות ביטחון דלתות ביטחון
   
דלתות פנים דלתות פנים
   
מנעולים ואביזרים מנעולים ואביזרים
   
דלת פלדה אקוסטית דלת פלדה אקוסטית
   
שאלות ותשובות שאלות ותשובות
   
האחריות שלנו האחריות שלנו
   
מניפת צבעים מניפת צבעים
   
 
דלתות מעוצבות חלונות דלתות אש
דלתות מעוצבות חלונות דלתות פלדה
דלתות מעוצבות חלונות מאמרים
דלתות מעוצבות חלונות טיפים והשראה
   

דלתות מעוצבות חלונות חיפוש לפי מחיר
 






 






 

הבדל בין דלתות אש

   
הבדל בין סוגי דלתות אש
מוסדות רבים מחויבים לפי דרישות מכבי אש להתקין דלתות אש כמחיצה מפרידה בין חללים. התקן הרלוונטי עבור דלתות אש הוא 1212 וכל דלתות האש אשר מיוצרות בארץ עומדות בדרישה זו. עם זאת, ישנה מעט אי הבנה של ההבדלים המרכזיים בין סוגי הדלתות השונות. בסקירה הבאה ננסה לעשות סדר בנושא זה. יחד עם זאת, מומלץ להתייעץ עם ממונה הבטיחות או עם נציג מכבי האש אשר יגדירו במדויק את צרכי המבנה בו אתם מעוניינים להתקין דלת אש.
הבדל בין דלתות אש – זמן נדרש לכשל ראשוני
דלתות אש נחלקות לשלושה סוגים לפי הזמן בו מתחולל הכשל של מטרתן הראשית: בידוד חללים מפני התפשטות אש. בהתאם לזאת, ככל שלדלת יש זמן בידוד ארוך יותר, כך היא מציעה רמת מיגון גבוהה יותר. חשוב לוודא בזמן ביקורת אש מהי רמת הבידוד הנדרשת. מקובל בישראל לחלק זאת לזמן בידוד בין חצי שעה (30 דקות), שעה (60 דקות) ושעה וחצי (90 דקות).
מהו בעצם בידוד של התפשטות אש?
בידוד של דלת אש מתחולל בכמה רמות. ישנו בידוד של התפשטות העשן ובמובן זה, שלושת סוגי הדלתות שהוזכרו די דומות- לאחר חצי שעה של חשיפה לאש, העשן עשוי לעבור דרך שכבת הבידוד (שימו לב שבשולי כל דלת אש יש שכבת בידוד שמתנפחת כאשר היא מתחממת, כלומר בשעת שריפה). ההבדל המרכזי בין הדלתות הוא הזמן שעובר עד קריסתה הסופית של הדלת בזמן שריפה. הזמן שלוקח לדלת אש להגיע לכשל מלא משתנה מדלת לדלת וזו המשמעות של החלוקה ל30\60\90 דקות.
נקודה נוספת חשובה בהקשר זה היא הדרישה הנפוצה להתקין מחזיר הידראולי על דלתות אש על מנת שיישארו תמיד סגורות. חשוב לשים לב שהדרישה לסגור דלת אש אינה זהה לרצון לנעול דלת אש, אם כי ישנם פתרונות גם בהקשר זה.
איסור על נעילת דלתות אש
חל איסור על פי חוק לנעול דלתות אש. הסיבה לכך ברורה – במקרה של שריפה, הפאניקה יכולה לגרום לירידה דרסטית ביכולות הקוגניטיביות ולמנוע מאנשים לפעול בצורה סדורה והגיונית. כמו הרבה חוקים אחרים שנכתבו בדם, גם במקרה הזה, הידע המצטבר מלמד שאחת הדרכים לצמצם נפגעים בזמן שריפה היא להשאיר את פתחי המילוט פתוחים. בהתאם לכך, דלתות אש לא מגיעות עם בריחים יוצאים תחתונים, עליונים וצדדים. עם זאת, לעיתים, לא מדובר במעברים אלא בחללים שנועדו לאחסן ציוד יקר ערך. לשם כך ישנן ידיות בהלה גליליות ומוארכות שמאפשרות פתיחה של דלת אש נעולה מהצד הפנימי בלבד על ידי הישענות על הדלת. כמו כן יש חובת התקנה של צילינדר כפתור (צילינדר שלא מצריך מפתח על מנת לפתוח דלת מהצד הפנימי של החדר).
אז מה עושים אם רוצים לנעול דלת אש?
כעקרון, מותר להשתמש במנעול פשוט עם לשונית אחת בלבד עבור חדרי שירות, אך במידה ומדובר במחסן, ניתן להתקין מנעול עוצמתי יותר עם ארבעה בריחים (אך ורק אם מדובר בפתח ראשי).
הבדל נוסף בין סוגי דלתות אש- רוחב וגובה הדלת
להבדיל מדלתות פלדה, המגיעות בטווח גדול יחסית מידות (רוחב*גובה), דלתות אש מגיעות במידות פחות גמישות וחשוב לתאם את ההתקנה של הדלת מראש עם ספק הדלתות ועם הקבלן המבצע. במיוחד חשוב לשים לב לכך שדלתות אש של שעה וחצי אינן מגיעות בגרסא דו-כנפית (דלתות כפולות) מטעמים שקשורים לעמידה בדרישות התקן והעמידות לאש.
עוז דלתות מציעה מגוון דלתות אש- צרו קשר לקבלת ייעוץ אישי 

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים